Ho Ho Ho

Hotel, hari 1:

Boleh tahan… tapi kotor sikit. Lama dah tak mencuci. Kena bersihkan dulu baru selesa.

Lepas 1/2 hari… dah bersih… baru seronok nak duduk, makan, buat kerja, belajar, rehat & tidur kat sini.


Hotel, hari 2:

Tak ada buat apa… macam hari 1 jugak.


Hotel, hari 3:

Kerja lebih masa sikit dari hari 1 & 2.

 

Hotel Rumah, hari 4.

Hari ada rancangan di luar… rehat dulu di pagi hari. Lepas tu…

Teman serumah: “Eh? Aku ingat takde orang kat umah ni. Ko tak balik kampung?”

Aku: “Tak… duk umah je cuti 4 hari ni. Tengahari nanti baru nak keluar kejap…”


Begitulah dihabiskan cuti kali ini (Ye ke cuti? Kerja jugak sebenarnya). Masanya belum sampai nak betul-betul cuti & rehat, di hotel mahupun chalet. Seterusnya…

Hari bekerja:

Ugh… peningnya… Adoih! Sakit! Aaaaaaa???? Patut pun sakit…

Nenooo~ Nenoo~ Nenooo~~

Doktor: “Okey, saya bagi awak rehat satu hari aa… kalau darah lagi, cepat-cepat datang tau.”

Aku: “Okey je.”

Cuti lagi satu hari oooo… sambil mendengar perbincangan tentang isu yang menganggap perarakan sambutan Maulidur Rasul itu bida’ah.


Nota:

“They know the price of everything, the value of nothing.”

Adakah kita tergolong dalam orang-orang yang begitu?

No comments yet

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: