Jawapan Pemuas Hati

Seringkali jugak orang bertanya, aku & dia berapa kali “dating” nak kenal sebelum tunang? Bila aku jawab tak pernah, datang pulak tanda tanya, “Tak pernahhh?? Ye ke ni…?“, “Abis tu cemana kenal? Fesbuk eh?

Penat menjawab soalan-soalan dari orang yang tak ingin percaya walaupun berkali-kali soalan yang sama ditanya & berkali-kali jugak jawapan yang sama diberi.. Aku rasa la, ni je jawapan pemuas hati diorang:

Soalan: Pernah dating tak?

Iyelah… pernah dating, tapi dating dengan mak, bapak, satu keluarga dia semua sekali keluar sama-sama.

 

Soalan: Kenal dari Fesbuk?

Tak… ALLAH jodohkan.” Bak kata En. Mior Khabir Zikri, “Tunang aku tak ada Facebook. Selamat dunia akhirat.

 

Harap ini menjawab soalan. Terima kasih kepada yang bertanya.

6 comments so far

  1. buzzy on

    nak tanye bole? hehehe

    • aMeL on

      bole… soalan lain pulak la.

      • mutiara on

        berapa kali “dating” lepas bertunang?😛

        • aMeL on

          soalan kurang jelas..

          dating = berdua saja?
          dating = bersama keluarga?
          dating = dengan kawan (berprogram)?

          yang mana satu ni?

  2. kekti on

    bukan ko sorang dik oii, akak pun sama. usahkan dating berdua, dgn suku sakat pun tak penah. sekarang anak dah 4.

    • aMeL on

      kekti lain… tu zaman dolu-dolu.
      Tak kira! hohoh!


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: