KoNvO-i RaYa

Cerita hujung minggu:

Konvo ke Konvoi?

Jawapannya konvoi! Tapi mana ada konvoi raya… tajuk suka-suka je. Saya pergi beraya sendirian berhad (kata ganti diri moden bagi pergi sorang-sorang). Konvoi rumah terbuka ada, minggu lepas. Terima kasih kepada dua tuan rumah Cik Maryam Hafsah (kawan zaman sekolah) & En. Zulfadli (adik di universiti), dan rombongan konvoi yang menyertai.

Kahwin

Sabtu satu rumah, perempuan, kawan masa sekolah juga di Ayer Hitam. Ahad satu rumah, lelaki, kawan masa di universiti Melaka. Tahniah untuk mereka berdua… eh, tapi diorang bukan pasangan tau! Pasangan masing-masing lain~

Kempunan Mihun

Ni kontroversi, untuk yang berkenaan saje. Nampak gambar mihun goreng tu? Itu mihun goreng Jawa! Sudah tentulah tukang masaknya anak orang Jawa… Saya kempunan nak makan mihun tersebut pada hari Ahad kerana tidak dapat menyertai kumpulan beraya di…………………………?

Tapi dia SMS kata dia masak mihun goreng Singapura… kaler putih & warna-warni, ada hijau, oren, pink, dsb sebab ada sawi, lobak merah, & udang. Kalau cenggitu, kenapa tak cakap mihun goreng pelangi je? Aduiii~ menambah kempunan di hati…

Bersalah! Dum!

Menumpangkan seorang kawan masa sekolah (lagi?) untuk balik ke KL. Dia nak bawa barang elektrik yang dah takde kotak, jadi susah nak naik bas. Kisahnya, dia ini ada buat 3 perkara yang baru disabitkan kesalahannya di dalam kereta masa menumpang… padahal kes berlaku beberapa hari yang lalu. Pertama, tidak mengajak saya semasa pergi beraya bersama kawan-kawan lain di kampung. Kedua, tidak mengajak saya untuk gerak sekali semasa menghadiri majlis walimah pada hari Sabtu. Ketiga, jeng-jeng-jengggg!!! Rahsia… haha!

Anda bersalah untuk ketiga-tiganya! Dumm!!

No comments yet

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: