Sampai 1000

Ahad lepas diberikan jodoh akhirnya nak melawat Abd Bad & Kak Ina di Melaka. Mereka ni baru je selamat pulang dari menunaikan Umrah~ Lama dah teringin nak pergi rumah mereka lepas kali pertama, masa raya tahun lalu. Susah nak jumpe mereka ni, lagi-lagi Kak Ina… kena buat temujanji dulu! (padahal diri sendiri yang sibuk =P ). Okeh.. rezeki jugaklah dapat ziarah masa ni, merasa kurma yg Nabi makan.. air zam-zam… kuih samprit & kerepek…

Walaupun masa ziarah ni Kak Ina demam la pulak… tapi mereka tetap rancak & bersemangat bercerita pengalaman kat Mekah & Madinah sana. Kami-kami yang belum pergi ni dapat ambil semangat (dan iktibar) saja la. Gambar kat bawah ni je yang sempat twit-tweet masa ziarah.. guna telefon buruk je (tak mampu nak pakai iPad, iPon, beri-beri tu semua..). Sila-sila makan~ sambil dengar cerita!

Ini la pasangan bahagia dunia wal akhirat~

 

Antara jamuan, air zam-zam & kurma


Ni pulak 4 orang pengawal yang mengekor… ada yg gaya cikgu, gaya bakal tutor, korean style & sempoi~ jek

 

Dua ekor ni nyuu boleh la dikatakan sebagai “jaga” kepada pengangkutan kami hari tu.. =D


Best koleksi kali ni. Hijau~~~~ je. Tapi apa yang “Sampai 1000”? Itu la meter pengangkutan, dari KL-JH-MK & KL semula… lebih 1000 km dah ni, kena pergi hantar servis!


p/s: dan aku pun dah mula demam, jangkit dari Kak Ina agaknye ni... heh!

2 comments so far

  1. ummi on

    ehem…. jarak akak ngan kaml 200km sejam eh..tolong sket.. mana leh jangkit.. mekasih mil bawak buah tgn yg sampai tak cukup tgn tu….

    • aMeL on

      eh? tapi masa ziarah ke rumah tak sampai 2m pun jarak kita.. haha!!


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: