Kita lah sebenarnya …(censored)…

 

Apalah dimarahkan seorang ustaz, seorang guru, bagaikan ayah yang telah mengajar kita ilmu-ilmu agama, tafsir firman Allah SWT, makna hadis-hadis Rasulullah SAW, selok-belok & cabang Islam sehingga kita mampu menulis artikel-artikel yang kemudiannya dibaca, dikongsi malah menjadi sumber rezeki kita kat dunia ni?

Hanya kerana sekali pendapat kita ditolak olehnya, kita terus merendahkan rasa hormat kita padanya? Tidakkah kita lihat kembali dulu mungkin pendapat kita itu lemah hujahnya sedikit?

Hanya kerana kita ditegur kerana mencampuri urusan perbincangan beliau, kita terus memandang rendah ilmunya (yang kita dok terima selama ni)? Tidakkah kita fikir dulu cara kita menegurnya itu dengan menghormatinya @ menghinanya?

Apalah manusia… Baru pandai sikit, “fofular” sebulan, terkenal mukanya (kot..) dah nak pangkah & lagi merendahkan ustaz merangkap guru sendiri. Cakap pandai, tulis bermadah, artikel beratus keluar dah… Tapi dia tak tau ke kita sekeliling yang tengok gaya hidup dia hari-hari… semua ilmu dia cakap tu nak amalkan kat rumah? Haram kejadah!!

 

No comments yet

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: