I’m Not That Caring


Wah~~! Penatnye… nasib baik dah biasa buat kerja berat. Hari ni mula kerja sambilan kat M…. M….. You! Hehe~ selama seminggu ni bos aku ialah Kak Ngah. Big Boss? Makcik Shimah la, sape lagi. Paling mencabar ialah nak angkat air yang cuma 1/4 tong je, tapi…. ha~ nak tau macam mana susahnya nak angkat air tu boleh datang tolong, tengok je!

Lepas maghrib tadi, nak pergi ke Talk Bro. Lim bersama adik-adik baru. Oleh sebab jejak kaki ke kampus dah masuk Isyak, solat la dulu di Al-Irsyad… Habis solat je, “ter”sapa rakan Somalia, En. Hassan. Sejak dah habis ni, lama tak borak dengan dia, aku duduk la kejap ber”usrah”. Memang kegemaran berdua dengan dia berkongsi cerita, bertukar pendapat, mendengar luahan, mengenakan masing-masing dengan jenaka. Cerita yang dikongsi tak kira apa, asalkan terlintas & bermanfaat untuk dikongsi, termasuk politik. Percaya tak? Hassan pernah bertanya apakah kisah di sebalik kes Anwar Ibrahim, Tun Dr. Mahathir & Saiful Bukhari!

Hassan paling banyak cerita malam ni. Sebab dia baru balik dari USM Penang, ikut program pelajaran mengenai hadith riwayat Imam Bukhari & Muslim – hadith Muttafaquna’laih, hadith yang paling tinggi martabat dan kesahihannya – tentang solat. Banyak yang kami kongsikan dan itu hanyalah muqaddimah kepada perkongsian lain. Sedar tak sedar, dah terlajak masa untuk ke program Bro. Lim…

Sampai kat Dewan Peperiksaan yang kali terakhir aku jejak ialah pada kertas peperiksaan terakhir 3 minggu lalu, nasib baik… program masih rancak. Kesimpulan ringkas, apa yang disampaikan telah didengari sebelum ni. Jadi, perhatian lebih tertumpu pada soalan-soalan yang dilontarkan adik-adik. Hm~~ menarik juga kerjasama yang mereka beri & antara soalan mereka ialah mengenai isu-isu semasa. Bagus!

Selepas program, menikmati santapan bersama ahli rumah tumpangan & seorang adik baru. Kat kedai makan, lebih banyak bergurau. Ok la… sebab sesi perkongsian sebenar yang dirancang akan berlaku pada malam esok, selepas sesi bersama USTAZ HASRIZAL dalam program MISS’10. Jika malam esok aku masih hidup, ia akan jadi kali ke-2 aku berprogram bersama Ustaz.

saifulislam.com

Tunggu~~

No comments yet

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: