Mak~~~ Abah~~~

erm….

Lepas maghrib tadi, mak telefon lagi. dub-dab-dub-dab-dub-dab!

Tak perlu tunggu mak tanya, dah tau dah apa topiknya.

“tak balik ke minggu ni?” & “ada duit lagi ke? kalo takde cakap…”

uhhh!!! tahu tak kenapa soalan-soalan lazim itu ditanya? sebab tak dapat tunaikan waktu balik yang sepatutnya berselang setiap 2 minggu. Yang lebih buatkan soalan itu pilihan ialah baru-baru ni tak beri sebab a.k.a tak telefon kenapa tak dapat balik. aduuii~ mak~~~  abah~~~ minta maaf banyak-banyak!

Dan sebenarnya… kedua-dua soalan itu hanyalah lapisan penutup untuk menyatakan hasrat yang mereka inginkan aku balik (tau la pe dia yang nak tanya sebenarnya, kan aku anak mereka). Maknanya minggu ni perkara itu memang perlukan aku.

Tadi dah beritahu tak dapat balik sebab nak amik periksa, dan mak jawab; “owh… haa ye lah.”

Mak~~~ Abah~~~ minta maaf~~~~~ Takpe! Pertengahan bulan nanti, dengan segala macam barang aku bawak balik skali mak! Tunggu~

p/s: sempat lagi update nak exam nie... macam isu khas!

No comments yet

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: