Nikah

Dulu-dulu dengar saje saudara, sepupu, pakcik-makcik nak tunang & kahwin. Paling hampir pun aku sukarelawan rewang sama-sama.

Bila sudah pandai bermain komputer, baca pulak macam-macam entri orang yang nak bertunang, baru kahwin, dah dapat anak, dsb…

Sekarang ni, fuhh~ dapat kad jemputan terus! Ada tradisional, ada elektronik. Ramai plak kawan sendiri yang bertunang dan bernikah. Bagus la kan? Yang dah dapat anak 2-3 pun ada… Tahniah kepada mereka yang berjaya elakkan diri dari maksiat.

Persoalannya: apahal aku bukak topik nih? Mudah. Nak lari dari masalah berganda.

Tanya diri lagi: kenapa nak lari? hadapinya dengan tabah! Kenapa? tak boleh ke? Bukan lari meninggalkan… tapi lari dengan cara senarai & selesaikan satu-persatu.

Topik yang pelik-pelik sebegini hanya iklan. Dari sudut FYP (boleh je kan?) seolah-olah time delay before executing next task. Ok. Senarai perlu diselesaikan:

  1. ehem-ehem.
  2. bahaya.
  3. uish! mana leh gtau.
  4. rahsia.
  5. .

    .

    .

    dan seterusnya~


No comments yet

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: