Hati Parah!

sekadar hiasan

Balik-balik je dah nampak mende tak best! Risau kepala otak aku. Sakit hati aku. Tak senang, laju berdentum-dentum jantung aku degup tahan perit.

Nak tegur, masa & tempat tak sesuai. Nak marah, kecoh plak nanti. Nak bunuh, nama dia takde dalam senarai arahan.. orang biasa je lagipun, memang le.

Kat rumah, lama aku duduk. Sampai pagi buta. Tak hilang-hilang jugak. Cuba hilangkan dengan makan, makanan takde pulak… Lepas tu, nekad tido.

Bangun pagi. Masih ada sisa rasa geram! Tumbuk dinding sekuat hati dah, ganggu orang lain (konon nak gelak-gelak) dah, sambung tido balik (tak lelap pun..) dah jugak. Semua tak kurangkan kesan sikit pun.

Tak dapat tahan dah, aku luahkan secara umum. Bagus juga untuk diri aku sendiri. Itu pun terpaksa pinjam ayat dari seorang lagi adik. Ada la sikit-sikit tambah ayat sendiri. Nak guna semuanya ayat sendiri? Huh! Nanti semua ayat pedas, panas larva berapi yang keluar. Lepas lontar ayat, dengar lagu yang mengetuk diri sendiri kejap. Siap cari gambar buat slideshow lagi, nak bagi berkesan.

Akhirnya, amik wuduk dan buat solat sunat Dhuha. Baru la lega~

Lepas ni, tolong la jangan bagi aku nampak lagi. Sekurang-kurangnya bukan di kalangan orang-orang yang aku biasa. Jangan sampai aku yang minta masukkan nama untuk dibunuh. Aku memang tak berminat bunuh orang biasa! Bazir masa. Tak berbaloi kalau cuma ikutkan hati marah.



No comments yet

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: