Takbir!!

Selama ni kita hanya tahu melafazkan takbir raya. Kali ini mari kita hayati bersama maksudnya…

“Allah Maha Besar, Allah Maha Besar, Tidak ada tuhan melainkan Allah dan Allah Maha Besar, Allah Masa Besar dan bagi Allah segala puji-pujian.”

“Allah Maha Besar, Allah Maha Besar, Allah Maha Besar, Allah Maha Besar sebesar-besarnya, Alhamdulillah (segala puji bagi Allah) sebanyak-banyaknya, Maha Suci Allah pagi dan petang.”

“Tiada tuhan melainkan Allah, kami tidak menyembah kecuali kepada-Nya, dengan ikhlas untuk agama (Islam), walaupun dibenci oleh golongan kafir.”

“Tiada tuhan melainkan Allah yang Esa yang benar janji-Nya, yang menolong hamba-Nya, yang memuliakan tentera-tentera-Nya (tentera Muslimin) dengan mengalahkan tentera Ahzab dengan keesaan-Nya.”

“Tiada tuhan melainkan Allah yang Maha Besar, Allah yang Maha Besar dan milik Allah-lah segala puji-pujian.”

Seterusnya, pemenang hari terakhir bagi kategori TAZKIRAH …hanya satu…

Hiasilah hubungan yang terjalin dengan bunga-bunga kemesraan dan kasih sayang. Fahami firman Allah dalam surah Al-Hujurat, ayat 9.

Dan yang terpilih untuk kategori KREATIF juga …hanya satu…

Apa la yang dah jadi dengan motor dia agaknya? Kesian… warna hijau tu~😀

Tahniah semua! Peringatan, tempoh SEMINGGU diberikan untuk menuntut hadiah bermula Isnin hadapan… kalau terlambat, maaflah ye~

********************* selingan dari saya ********************

“Setiap yang berusaha untuk meninggikan kalimah Islam boleh menggunakan segala yang ada padanya seperti harta benda, jiwa raga, pena (penulisan) dan lidah (dakwah)”

– Sayyid Abul ‘Ala al-Maududi –

di pagi Aidil Adha, dan baju raya tahun lepas😛

Semoga Allah SWT meredhai segala apa yang telah dan akan saya nukilkan dalam weblog ini…


2 comments so far

  1. ~mIsS_p00h~ on

    Awat muker ry die mcm sedey jer?😕
    bkn supp0se kn ceria ker?🙂

    btw~ muker org kt kl ni gk yg tgh x best cz x dpt nk j0in event wiken ni~😦

    ade rezeki jmp lg d lain pr0g yer~ InsyaAllah..

    • amel036yippee on

      Saya tade sedeh.. kasi teropong sama hujung bibir saya, kan lentik senyuman tu ada~ saya cuma sedang ber*****
      Heh!

      Takpelah kak… ade jodoh, kita berprogram sama lagi. Saya pun belum tentu pergi @ tak.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: