iCalendar Lite

ada apa dengan desktop?

ada apa dengan desktop?

Kat atas tu gambar desktop laptop aku. Warna kegemaran, biasalah tu… tp gelap sket. Saje je… terang sangat nanti sakit mata pulak. Kenape aku tunjuk? Sebab ari ni aku install software baru. Software untuk nota peringatan. Cari yang mudah-mudah diguna aje… Baru-baru ni kerja yang banyak (macam biasalah hujung-hujung sem ni…) dah sampai. Macam-macam benda penting nak kena ingat. Selalunya guna khidmat “reminder” kat handphone je. Tapi sekarang dah tak muat. Jadi nak taknak kena gak guna software ni..

Dulu, ader gak guna sekali. Tapi, software lain, guna Active Desktop Calendar. Lepas tuh tak guna kejap. Bila dah sibuk balik ni, teringin nak guna. Cuma kali ni tanak la guna ADC lagik. Sebab memang la aplikasi dia menarik, macam-macam boleh buat… tapi software tu berat!! Installer die ringan jek (2.66 MB), tapi bila dah siap install… fuh~! 9.14 MB!!! Menggangu system komputer masa nak log in lagi.

ada menatang ni la...

ada menatang ni la...

Tang tang!!! Aku download software baru! Software ni ringan. Namanya “Desktop iCalendar Lite”. Percuma, ringkas, takde la banyak pilihan bentuk macam ADC tapi sangat mudah nak guna. Saiz installer biasa, cuma 2.73 MB dan bila da siap saiznya Cuma 6.61 MB je~ Ringan kan?? Beza sangat besar dengan ADC. Bagi aku yang sukakan bidang merekacipta & mengubahsuai sesuatu (ha… bab ni lain kali aku cerita), perbezaan saiz ini sangat bermakna!! Ringan sket komputer aku… Alhamdulillah…

Di fikiran :

Ada tak ek Takwim Hijrah yang macam ni… kalau takde, teringin nak buat satu. Hooshh!! Semangat nak belajar java programming semakin bertambah!

No comments yet

Leave a Reply

